Wednesday, 23 April 2014

Grup NIN...gabungan 3 dalam 1

Assalamualaikum,

Terima kasih sekali lagi. Kali ini, jom berkenalan dengan kami terlebih dahulu sebelum kami tampilkan karya masing-masing.

Nur Dila - lebih suka dikenali sebagai penyair bidasari. Minat berpuisi dan banyak tulisan berbentuk puisi. Lebih gemar juga menggunakan bahasa kiasan, berbunga-bunga dan melankolik. 

Peribadi - seorang yang tabah, suka tersenyum dan senang dibawa berunding. Pendek kata, mengenalinya ibarat mengenali seorang kakak. Sebab itu, dalam grup dipanggil sebagai 'along'.

Sedang mengusahakan sebuah novel berjudul Ku Peluk Rindu (Hati Kama) dan sebuah novelet berjudul Jebat-Hero Hikayat Cinta

Intan Hj. Daud atau nama penanya, Intan Yumerza, lebih sukakan cerita yang santai dan berbentuk komedi. Hasil tulisannya menjurus kepada novel cinta romantik komedi. Terlalu suka membaca buku dan mempunyai koleksi novel yang menimbun.

Peribadi - seorang yang sangat santai dan cukup romantis. Sangat menitik beratkan sesuatu perkara, mudah disayangi dan menyayangi. Dalam grup dikenali sebagai 'angah'.

Sedang mengusahakan novel berjudul Sesat Mencari Bahagia dan sebuah novelet berjudul Jujur, Aku Cinta Kamu (JACK)

Nurhidah, tiada nama pena atau nama yang teristimewa. Lebih suka dipanggil dengan nama sendiri. Meminati novel berat, suspen dan cinta air mata. Sebab itu, hasil tulisannya lebih kepada genre sebegitu.

Peribadi - seorang yang serius pada perwatakannya, tetapi panjang akal dan boleh jadi gila-gila juga. Sangat pemurah dari segi ilmu dan harta benda. Namun, bahasa mulutnya sangat kasar dan seorang yang sensitif sebenarnya. Dalam grup, dikenali sebagai 'adik'.

Sedang mengusahakan sebuah novel berjudul Cinta Yang Tersurat (CYT) dan sebuah novelet kontroversi berjudul Kekasih Aku Dikebas Orang! (KADO)

Akhir kata, semoga setia menanti kemunculan hasil tulisan daripada kami bertiga. Terima kasih.


No comments:

Post a Comment